Jubileuszowy festyn parafialny 2024
Drodzy Parafianie i Sympatycy!
Rok 2024 jest dla nas szczególny z racji niezwykłego jubileuszu 1500-lecia śmierci i przejścia do chwały Nieba Patrona naszej Parafii, św. Zygmunta.
Z tej okazji, najpierw pod koniec kwietnia, przeżywaliśmy w naszym kościele misje parafialne, które nie tylko pozostają żywe w naszej pamięci, ale do których możemy również wracać za pośrednictwem materiałów zamieszczonych na naszej stronie internetowej.
Następnie 2 maja, w liturgiczne wspomnienie św. Zygmunta świętowaliśmy odpust parafialny. Na tę pamiątkę, przez cały nadchodzący rok pozostanie z nami - do 2 maja 2025 roku - przywilej odpustowy otrzymany od Stolicy Apostolskiej (więcej informacji na ten temat również znajduje się na naszej stronie).
Z kolei 12 maja, dane nam było podczas wspólnej zabawy i modlitwy przeżywać nasz patronalny jubileusz na festynie parafialnym, a dziś, tj. 9 czerwca, kiedy to przed kościołem mogliśmy sfinalizować niedoszłą aukcję charytatywną i zlicytować przekazane przez dobroczyńców na festyn fanty, pragniemy w kilku słowach podsumować to wydarzenie.
Nie sposób zacząć inaczej, jak od wdzięczności Bogu i św. Zygmuntowi za wstawiennictwo i opiekę, której jak się zdaje, tak wyraźnie doświadczyliśmy w dniu festynu. Gdy bowiem o poranku otrzymaliśmy alerty bezpieczeństwa przestrzegające przed wychodzeniem z domu wskutek konsekwencji wynikających z pożaru hali Marywilskiej, zdało się w jednej chwili, że wszystko trzeba będzie odwołać. Zanieczyszczenie powietrza i przerażające widoki kłębiącego się po sąsiedniej stronie Wisły dymu, zdawały się zniweczyć nasze plany, a obecność jednej z największych atrakcji dla dzieci - straży pożarnej - graniczyła z cudem. Tym samym przed naszymi oczyma objawiła się ukryta prawda o niewystarczalności ludzkich wysiłków, gdyby nie było wsparcia "z wysoka". Po ludzku rzecz biorąc, staliśmy się całkowicie zależni od kierunku wiatru, po Bożemu zaś, całkowicie zależni od Niego, z czego zapewne rzadko zdajemy sobie sprawę. Jednak dzięki temu, same okoliczności festynu stały się swoistą katechezą ukazującą jedną z chrześcijańskich zasad, podaną przez św. Ignacego z Loyoli, zachęcającą do czynienia tak, jakby wszystko zależało od nas, a ufania Bogu tak, jakby wszystko zależało od Niego, bo przecież bez jednego i drugiego nie przeżylibyśmy tak pięknego czasu... Niech wszystko to stanie się więc zarówno okazją do wdzięczności, jak i do modlitwy, także w intencji osób, które na skutek wspomnianego pożaru straciły swój dobytek oraz o nawrócenie serc i miłosierdzie Boże dla sprawców, ufając, że także to zło może stać się - z Bożą pomocą - źródłem większego dobra.
W drugiej kolejności pragniemy podziękować wszystkim, którzy włączyli się w organizację i wsparcie wydarzenia - począwszy od osób biorących na siebie cały ciężar przygotowań i posługi jako wolontariusze, poprzez darczyńców, aż po wszystkich, którzy swoją obecnością, modlitwą, czy jakąkolwiek ofiarą ubogacili festyn. Piękna pogoda, liczny udział rodzin z dziećmi, koncerty, spotkania, gry i zabawy oraz atrakcje kulinarne sprawiły, że ten dzień dał nam dużo radości i zapewne pozostawił wiele pięknych wspomnień. Choć praktycznie wszystkie atrakcje dostępne były za darmo, jako przedsmak nieba... :-), warto, a nawet wypada dziś wspomnieć i poinformować o kosztach, zwłaszcza, że sporą cześć z nich wzięliście na siebie ofiarowując wypieki, fanty na loterię i aukcję oraz wspierając całość dobrowolnymi ofiarami, a także poprzez własne zaangażowanie. Pomijając to wszystko, koszt organizacji wydarzenia wyniósł blisko 50 tys. zł, z czego:
- ok. 1/3 została pokryta z funduszów przeznaczonych przez Ratusz bielański, zasadniczo na sfinansowanie sceny i obsługę nagłośnienia;
- 20 tys. zł przeznaczone zostały ze środków parafialnych;
- pozostała kwota została zebrana z dobrowolnych ofiar w trakcie festynu (ponad 11 tys. zł), podczas aukcji charytatywnej (ponad 3 tys. zł) oraz na "stoisku burgundzkim" utworzonym w parafialnej księgarni (jak dotąd ponad 1 tys. zł).
Pragniemy przy tym podkreślić, że festyn organizowany był jako wydarzenie niekomercyjne, a jego zasadniczym celem było uczczenie naszego Patrona - św. Zygmunta w atmosferze wspólnej zabawy, modlitwy oraz integracji parafian, sympatyków i okolicznych mieszkańców. Zebrane środki netto (na dziś jest to kwota 2120 zł) zostaną przeznaczone, zgodnie z zapowiedzią, na dofinansowanie wakacyjnych obozów dla dzieci i młodzieży. Wsparcia na ten cel można nadal udzielać kupując magnesy, zakładki i naklejki ze św. Zygmuntem oraz produkty spożywcze ze stoiska burgundzko-francuskiego w księgarni, do czego z całego serca zachęcamy.
Na koniec składamy imienne podziękowania i zapraszamy do obejrzenia galerii:
panu burmistrzowi Grzegorzowi i współpracownikom Ratusza bielańskiego
za życzliwość, obecność i pomoc w organizacji festynu,
a zwłaszcza ufundowanie sceny z nagłośnieniem
Straży Miejskiej i Policji z dzielnicy Bielany
za zabezpieczenie imprezy i troskę o bezpieczeństwo uczestników
dowódcom i załogom wozów strażackich z OSP Żelechów
oraz Szkoły Głównej Służby Pożarniczej
za poświęcenie wolnego czasu i ubogacenie festynu swoją obecnością
oraz pomoc w organizacji sceny
ks. Władysławowi i pani Małgorzacie z Hospicjum
za zabezpieczenie medyczne wydarzenia
panu Dariuszowi
za pomoc w załatwieniu formalności prawno-organizacyjnych
pani Mariannie i firmie Argraf
za wydrukowanie plakatów i pamiątek
proboszczom parafii dekanatu bielańskiego oraz
kierownikom okolicznych sklepów zwłaszcza Samu bielańskiego WSS Społem i u Kuby
za wywieszenie plakatów
Konradowi, Karolowi i współpracownikom
za przygotowanie i nagłośnienie sceny
Arturowi i firmie ProMotion Studio
za audiowizualne utrwalenie festynu i przygotowanie reportażu
Franciszkowi
za fotografowanie podczas wydarzenia
pani Elżbiecie i Stowarzyszeniu Przymierza Rodzin
za udostępnienie pomieszczeń przychodni na magazyn logistyczny
Fundacji CREDO i Stowarzyszeniu Rodzin Wielodzietnych
za sfinansowanie dmuchańca i współorganizację gastronomii
Robertowi i Dobrochnie, Magdalenie i całemu zespołowi Arka Noego
za ewangelizację, młodzieńczą energię i niezapomniany koncert
właścicielom stajni Agmaja
za oddelegowanie pracowników i udostępnienie konia
panu Janowi
za wcielenie się w rolę króla Zygmunta
pani Marii i zespołowi Chorea Antiqua
za wykonanie tańców przed królem
pani Hannie
za przybliżenie historii powstawania i autorską opowieść o kościelnych witrażach
pani Andżelice z Bielańskiego Ośrodka Wsparcia dla Seniorów nr 1
za włączenie się w obchody i zaangażowanie seniorów
dyrekcji i wolontariuszkom z przedszkola im. Świętego Dominika Savio
Natalii, Orestowi, Annie, Amelii, Joannie i Danielowi
za zorganizowanie i prowadzenie kącika plastycznego dla dzieci
harcerkom ZHR Rzeka
za pomoc w przeprowadzeniu gry terenowej
siostrom Salezjankom
za udostępnienie pomieszczeń klasztoru dla gry terenowej
oraz przygotowanie i przeprowadzenie gier i zabaw dla dzieci i młodzieży
młodzieży z Oratorium św. Jana Bosko
za pomoc w organizacji gier i zabaw dla młodzieży
panu Piotrowi
za przygotowanie stanowisk szachowych i uczestnictwo
panu Bogusławowi
za przygotowanie quizu o św. Zygmuncie
Zespołowi Pomocy Bliźniemu i wolontariuszom
za organizację i przeprowadzenie loterii
Rodzinie Bogny i Michała z Konstancją oraz Wspólnocie Domowego Kościoła
za wspaniały występ muzyczno-sceniczny dla dzieci i prezentację duszpasterstwa
Młodzieży ŚDM Lizbona 2023
za wieczorny, żywiołowy koncert
Odnowie w Duchu Świętym
za świadectwa i prezentację duszpasterstwa
Wspólnotom Neokatechumenalnym
za liczne zaangażowanie w festyn i prezentację duszpasterstwa
ks. Józefowi
za wypożyczenie maszyny do waty cukrowej
okolicznym kawiarniom i restauracjom
DEJ, Kapary Bistro, Yatta Vegan RAMEN, WakeCup Caffe
za przekazanie wypieków i ufundowanie voucherów na loterię fantową
a także, za szczególne zaangażowanie i wkład w organizację festynu
Annie i Marcinowi – za zorganizowanie, nadzorowanie i prowadzenie gier i zabaw dla dzieci
Agnieszce – za zorganizowanie, kierowanie i prowadzenie gastronomii
Dżesice – za prowadzenie punktu informacyjnego i wsparcie medyczne
Dariuszowi i Marzenie – za organizację elektryki i wydatny wkład w przygotowanie sceny
Magdalenie – za koordynację organizacji i przebiegu festynu oraz przygotowanie gry terenowej
Magdalenie i Pawłowi – za zorganizowanie i prowadzenie charytatywnej loterii fantowej
Magdalenie i Michałowi – za prowadzenie konferansjerki i pomoc w organizacji
s. Marzenie – za zorganizowanie, nadzorowanie i prowadzenie gier i zabaw dla młodzieży
Marii – za przygotowanie i prowadzenie stanowiska francusko-burgundzkiego
Reginie i Krzysztofowi – za zakup grilla, wsparcie logistyczne i prowadzenie gastronomii
Tadeuszowi – za przygotowanie starodawnej muzyki francuskiej
Waldemarowi i Barbarze – za przekazane doświadczenie i wydatną pomoc w organizacji
a ponadto parafianom i sympatykom
Adamowi, Andrzejowi z żoną, Anetcie i Wojciechowi, Annie, Annie, Annie, Ani, Ani, Agnieszce, Agnieszce i Krzysztofowi, Amelii i Tomaszowi, Barbarze i Piotrowi, Bartoszowi, Beacie i Wojciechowi, s. Bernadecie, Boguszowi, Dorocie, Dorocie i Jakubowi, Elisabetcie, Ewie, Ewie, Gabrieli, Grażynie, Grażynie, Hani, Kasi, Jagodzie i Michałowi, Jasiowi, Jolancie, s. Iwonie, Maciejowi, Magdalenie, s. Małgorzacie, Małgorzacie i Zbigniewowi, Marii, Marii, Marii, Marii i Piotrowi, Małgorzacie, Marzenie, Marcelowi, Markowi, Mateuszowi, Michałowi, Michałowi i Klaudii, Monice, Lidii, Łucji, Pawłowi, Piotrowi, Reginie, Remigiuszowi, Samuelowi, Sylwestrowi, Tomaszowi, Urszuli i Robertowi, Urszuli, Wandzie, Wandzie i Maciejowi, Weronice, Wiktorowi, Zofii i Pawłowi, Zoi.